☑ مهم ترین مطالب مطرح شده در آیین نکوداشت روز خبرنگار که توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی باغشهر بیان گردید:(قسمت اول)

📢امین سالاری، رئیس جدید شورای اسلامی شهر:

🔹 از خبرنگاران می خواهم برادرانه در کنار شورا باشند، برادر هیچ گاه بد برادر خود را نمی خواهد؛ مسائل و مشکلات را به ما انتقال دهید و کمک کار ما باشید.

🔹 نباید به گونه یی مسائل و مشکلات بزرگ نمایی شود که روح نا #امیدی در جامعه حاکم شود. از زحمات اصحاب رسانه و اعضای شورا در دو سال گذشته تشکر می‌کنم. امیدوارم در سال جدید خدمت، برادر و خدمتگزار مردم باشیم. هر چند کم و کاستی هایی بوده است اما تمام سعی خود را بر رفع این مشکلات، ان شاءالله خواهیم داشت. رسانه‌ها سعی کنند فرمایشات رهبری را الگو خود قرار دهند و در راستای جهاد تبیین، اقدامات و خدمات شورا را برای مردم تبیین کنند.

🔹 اقدامات صورت گرفته برای مردم تبیین شود تا آنها به آینده #امیدوار شوند.

📢مهندس اسمعیلی، عضو شورای اسلامی شهر تفت: بابت کاستی های موجود بسیار ناراحت و معذوریم. ادعای بی نقص بودن کار، ادعای دروغین است. در سال دوم عملکرد شورا نسبتا مطلوب بوده است؛ مخصوصا در بحث اجرای طرح‌های عمرانی. رسانه باید حرفی را به زبان بیاورد که اثر گذار و سازنده باشد. اهم وظایف شورا خدمت به مردم است.

📢ناصر دهقانی، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تفت: روز خبرنگار را که مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی است را گرامی می‌داریم. در سال اول شورا عملکردمان کند بود اما سعی‌مان بر کیفیت افزایی اجرای پروژه ها بود. عملکرد شورا مربوط به شخص خاصی نیست و عملکرد مجموعه شورای شهر و شهرداری است. اما می‌توان با توجه به مشکلاتی که کشور در سال گذشته با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد، می‌توان عملکرد شورا را مطلوب ارزیابی کرد. عملکرد شورا در سال گذشته به صورت مکتوب در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد. آغاز سال دوم شورای ششم با حادثه ناگوار سیل مهیب همراه بود، اما خوشبختانه با تدابیر مدیریتی و تکنیک های مدیریت بحران و اقدامات پيشگيرانه، توانستیم خسارات مالی را به حداقل و خسارات جانی را به صفر برسانيم. در شهریور ماه سال گذشته اغتشاشات آغاز شد و می‌توانست تفت با فاصله اندکی که با مرکز استان دارد، یکی از ناامن ترین شهرها باشد اما با همت جمعی همه دستگاه‌ها خسارتی نداشتیم. یکی دیگر از مشکلات شورای ششم مواجه شدن با تورم شدید بود. بودجه شهرداری با اضافه شدن متمم بودجه در سال گذشته ۷۸ میلیارد تومان بوده است. برای امسال بودجه شهرداری علی الحساب ۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. عملکرد شهرداری و شورای شهر در برنامه‌های ‌های اجتماعی مانند جشنواره ‌ها، یادواره‌ها، اعیاد سنتی و مذهبی، عزاداری‌ها و ... رشد بسیار چشمگیری داشته است. افتخار شهر تفت، استقبال از شهیدان گمنام بود که شورای ششم با تمام توان از آن استقبال کرد. پروژه ۵۲ متری حسینی در این شورا تکمیل خواهد شد. پروژه پارک بانوان تقریبا به ۲ میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز دارد و ان شاءالله تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. تعویض لامپ‌های روشنایی معابر اصلی سطح شهر به LED، بهبود وضعیت پارک‌ها، خرید ماشین جارو، ماشین زباله، ماشین حمل میت و ... از اقدامات شورای ششم است. در برنامه شورا خرید پراید وانت، گریدر و دو دستگاه ون برای مجموعه شهرداری تفت است. در چند ماه پایان سال دوم شورا، بنده بعد از جریانات حوزه انتخابیه در بایکوت خبری و رسانه‌ای بودم، و از عدم تعامل و همراهی با شورای شهر از اعضای شورا و مردم عذر تقصیر دارم.