مسئول واحد آتش نشانی خبر داد:

افزایش آمادگی آتش نشانان شهرداری تفت با برگزاری مانورهای متناوب

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری تفت در گفتگو با روابط عمومی گفت: برای افزایش آمادگی نیروهای آتش نشانی مانورهایی بصورت متناوب برگزار می گردد.
ابوالفضل کاوه افزود: برای مثال در شهریورماه سالجاری یک نوبت مانور امداد و نجات از سیلاب و آبکشی و یک نوبت هم مانور امداد و نجات حادثه سقوط در چاه با حضور کلیه نیروها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این عملیات ها سرعت، دقت و صحت عملیات برای هر شخص مورد بررسی قرار می گیرد و همه از تجربیات یکدیگر استفاده می کنند.
به گفته کاوه: با توجه به جوانسازی کادر و وجود تحصیلات عالی و آموزش های تخصصی میزان آمادگی آتش نشانی شهرداری تفت بسیار افزایش یافته است.
وی افزود: متأسفانه عامه مردم آتش نشانی را فقط در اطفاء حریق می شناسند در حالی که ما از تصادفات گرفته تا حوادث کوهستان و چاه و حیوانات وحشی تا نجات غریق را انجام می دهیم.
کاوه در پایان آمار عملیات اطفاء حریق در سالجاری را تاکنون 47 مورد، آبگرفتگی 3 مورد، سقوط در چاه 3 مورد و دفع حیوانات وحشی را 27 مورد اعلام کرد.
وی همچنین تعداد عملیات تصادفات را 13 مورد، نجات از کوهستان 2 مورد و رفع سد معبر حوادث را نیز 3 مورد اعلام و گفت: تاکنون 8 مورد نیز برای مدارس و ارگان های دولتی دوره آموزشی برگزار کرده ایم.