پروژه آسفالت خیابان طریق الرضا(ع) به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی شهرداری تفت، سومین خیابان بزرگ تفت که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر و کوهستانی بودن سالها مورد کم توجهی بوده است طی دو فاز زیرسازی و آسفالت گردید.
بنا به گفته یکی از بازنشستگان شهرداری آسفالت موجود در سال 1340 انجام شده است. آسفالت این خیابان با گذشت سالها دچار فرسودگی شدید و حفره های متعدد گردیده بود که برای تردد وسایل نقلیه مشکل آفرین بود به شکلی که حتی تاکسی داران تقریبا وارد آن خیابان نمی شدند، ضمن آن که شیب آن نیز وضعیت نامناسبی داشت.
این پروژه سالها مورد درخواست اهالی مظلوم محله های گرمسیر، تل مختار و باغ مورتین بود تا این که در دوره فعلی شورای اسلامی شهر و شهردار تفت اجرایی گردید.
فاز 1 که محدوده محله گرمسیر بود مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع داشت و با هزینه 250 میلیون تومانی از محل اعتبارات داخلی شهرداری تفت در سال گذشته به بهره برداری رسید.
فاز 2 که شامل محدوده محلات تل مختار و باغ مورتین می گردد مساحتی حدود 20 هزار متر مربع دارد که با هزینه 400 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری تفت از مهرماه تا دی ماه سالجاری انجام و به بهره برداری رسیده است.
بنا بر این گزارش هدف شهرداری انجام این پروژه در یک مرحله بود که به دلیل عملیات ارگان های حفار و انشعابات کلی و جزئی با تأخیر و در دو مرحله انجام شد.
شرح عملیات این پروژه شامل جمع آوری آسفالت فرسوده، زیرسازی، اصلاح شیب و اجرای آسفالت جدید می باشد که توسط شرکت جهاد نصر و با نظارت واحد فنی شهرداری انجام گردیده است.
تفت یک شهر طولی و تقریبا کوهستانی می باشد که خیابان امام خمینی (ره) (همراه با ادامه آن که بلوار شهید بهشتی می باشد) به طول 8200 متر شاهراه اصلی مردم است که از وسط شهر عبور کرده و از ورودی تا خروجی تفت امتداد دارد.
خیابان آیت الله کاشانی به طول 6300 دومین خیابان بزرگ تفت است که از میدان قدس تا خروجی شهر ادامه یافته است.
سومین خیابان بزرگ تفت طریق الرضا (ع) می باشد که به یمن عبور امام رضا (ع) از قسمتی از این مسیر به این نام نامگذاری گردیده است. این خیابان مسیر قدیمی جاده یزد شیراز نیز بوده است که هم اکنون با طول 5900 متر از میدان قدس تا بلوار آیت الله نوربالا امتداد دارد.
چهارمین خیابان نیز بلوار در حال اصلاح آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) (کمربندی سابق) با طول 4200متر می باشد که به برکت عبور رهبر معظم انقلاب در سال 86 در سفر از یزد تا ابرکوه از این مسیر به این نام نامگذاری گردیده است.